Sneinskuier 18 maart 2018 Sneinskuier 18 maart 2018
Zondagmiddag 18 maart

SNEINSKUIER
tussen 13.30 uur en 16.00 uur langs de kerken in Britsum, Koarnjum en Jelsum.

We organiseren deze sponsorkuier voor Kinderen in de knel: Colombia.
In de kerk koopt u een sponsorkaart voor € 2,00 p.p. Deze € 2,00 zijn voor dit goede doel. U kuiert (of fietst) langs de drie kerken en vindt bij elke kerk naast informatie over de kerk een activiteit:

Britsum Johannestsjerke:  onder leiding van Haije Nicolay en Gabe de Vries duikt u in het verleden van Britsum. Verrassend!!

Koarnjum Nicolaastsjerke:  Rinkje van der Veen laat haar verzameling parfumflesjes aan ons zien en Mevr H. van der Sluis verrast ons met haar stenenverzameling.  Ook laten we 5 kerkjes zien die Frits Jansen gemaakt heeft van luciferprikjes.

Jelsum Genovevatsjerke: tentoonstelling van creativiteit van de leerlingen van basisschool de Swirrel. We delen het goede doel samen met school. Ook zij gaan geld inzamelen voor kinderen in de knel: Colombia.

Tussen Koarnjum en Jelsum bevelen we een leuke kuier aan, de route daarvoor kunt u ophalen in de kerk van Koarnjum of Jelsum.

Kinderen in de knel: Colombia:
Een betere toekomst voor de kleine arbeiders
Ieder kind heeft recht op een goede toekomst en een leven zonder geweld en armoede. Vanuit die motivatie werd Fundación Pequeño Trabajador (FPT, Stichting Kleine Arbeider) in 1988 opgericht. De organisatie startte met een school in de wijk Patio Bonito in het zuiden van Bogotá. Zestig procent van de kinderen daar zijn gevlucht naar Bogotá door geweld elders in het land. Minstens twintig procent van hen is gedwongen om buiten schooltijd te werken, vaak als vuilnisraper of als drager op de markt. Hun gezinnen zijn ontwricht en er moet brood op de plank komen. FPT biedt een vaktraining die bij deze kinderen past en maakt hen weerbaar voor de omstandigheden waarin ze opgroeien. Ze zoeken naar alternatieven voor werk, zodat kinderen wel veilig zijn en niet te zwaar werk hoeven te doen. Ze leren bijvoorbeeld producten maken, die ze kunnen verkopen.

Jeugdteam Protestantse Gemeente te Britsum-Koarnjum-Jelsum