PREDIKANT/KERKELIJK WERKER GEZOCHT PREDIKANT/KERKELIJK WERKER GEZOCHT
De Protestantse Gemeente te Britsum-Koarnjum-Jelsum zoekt een
Predikant/Kerkelijk werker (0,7 fte)
Bent u degene die ons kan inspireren in ons geloof en helpt om kerk te zijn in onze drie prachtige dorpen?

Wij zoeken een predikant/Kerkelijk werker die:
  • een heldere uitleg geeft van de Bijbelse boodschap en deze kan verbinden met deze tijd en ons dagelijks leven;
  • met ons meezoekt naar nieuwe wegen van kerk zijn;
  • ons als gemeente verbindt, maar ook verbinder is met dorp, dorpsgenoten en maatschappij;
  • invulling geeft aan ontmoetingen voor geloofsopbouw en andere activiteiten die werken aan spiritualiteit (vorming en toerusting);
  • samen met het pastorale team invulling geeft aan persoonlijke bezoeken in de gemeente en van waarde kan zijn voor met name ouderen, zieken en rouwenden.
Wat hebben we u te bieden?
  • Een gemeente die een nieuwe voorganger warm welkom wil heten en in haar midden opneemt.
  • Een gemeente met een fijne sfeer, veel betrokken en enthousiaste vrijwilligers en een voltallige kerkenraad.
  • Een gemeente die dienstbaar wil zijn in de dorpen en van betekenis wil zijn voor mensen die het moeilijk hebben.
Bent u diegene die met ons de komende jaren wil optrekken, ons voorgaat en inspireert om met vertrouwen de toekomst tegemoet te gaan?

Voor vragen en/of interesse kunt u terecht bij:
Ben Deijmann, voorzitter beroepingscommissie, b.deijmann@gmail.com, 06 10 505 765
Fokje Swierstra, secretaris beroepingscommissie, fokjeswierstra@ziggo.nl, 06 2732 2339

Verdere informatie over wie we zijn en waar we aan werken:
https://britsum-koarnjum-jelsum.protestantsekerk.net/   ( --> Over ons).

Download hier een PDF met de tekst