zondag 2 oktober 2022 om 09:30

Tekst(en): 1 SamuĂ«l 3:1-10, Lucas 10:34-42
Organist: Anne Minnema

Uitgangscollecte: Kerk en Israël

Na de dienst is er gelegenheid koffie of thee te drinken.

Bevestigingsdienst
en bekendmaking nieuwe ambtsdragers

Op zondag 2 oktober is er een bevestigingsdienst in de kerk van Jelsum.

Loes en Ben Deijmann zullen samen bevestigd worden als pastorale ouderling voor de dorpen Koarnjum en Jelsum. Zij verdelen onderling de taken.

Lysbeth Lubberts wordt bevestigd als ouderling met een bijzondere opdracht (de vacature van Dorien Zijlstra).
Hiermee is de kerkenraad weer compleet. Dat is iets om bijzonder dankbaar voor te zijn.

We lezen deze dienst over de roeping van Samuël (1 Samuël 3: 1 – 10) en over Martha en Maria (Lucas 10: 34 – 42). We zullen deze dienst weer een keer met een groepje meerstemmig zingen, namelijk het lied: Neem mij aan zoals ik ben (lied 833). Andere liederen in deze dienst zijn onder andere: Abba Vader (lied 886) en: Heer, u doorgrondt en kent mij (lied 139b).
Van harte welkom in deze dienst

Israëlzondag. Collecte Protestantse Kerk, Kerk en Israël: onopgeefbaar verbonden. Kerk en Israël, onderdeel van de Protestantse Kerk, en Kerk in Actie werken samen vanuit een drievoudige roeping: de onopgeefbare verbondenheid met het volk Israël, de oecumenische roeping (verbondenheid met Palestijnse christenen) en de diaconale roeping. Belangrijke aandachtsgebieden hierbij zijn belangstelling wekken voor de joodse wortels van het christendom, de ontmoeting met het jodendom stimuleren en antisemitisme bestrijden. Predikanten worden hierop toegerust.
Meer lezen: kerkinactie.nl/collecterooster