zondag 15 januari 2023 om 14:00

1. Diaconie
2. Kerk
Uitgangscollecte: Werelddiaconaat

Op zondag 15 januari 2023 neemt ds. Mirjam afscheid als predikant van onze gemeente. Dit vindt plaats  in de afscheidsdienst in de Nicolaaskerk in Koarnjum om 14:00 uur.
Aan het einde van de dienst wordt Mirjam vanuit onze gemeente bevestigd als predikant met een bijzondere opdracht, namelijk als geestelijk verzorger in het MCL.
Omdat we dit niet ongemerkt voorbij willen laten gaan is na de kerkdienst een afscheidsreceptie georganiseerd in de bijzaal van De Hoekstien. U bent daar van harte welkom, ook als u niet in de kerkdienst bent geweest, om Mirjam succes te wensen in haar nieuwe baan.

Pakistan - Vaktraining voor jongeren. In Pakistan ondersteunt Kerk in Actie de organisatie AWARD die jongeren, onder wie schoolverlaters, helpt met vakopleidingen en leningen. De organisatie begeleidt de jongeren na de opleiding bij het opzetten en uitbouwen van een eigen bedrijf. Ook helpt zij jongeren die een universitaire studie willen volgen zich voor te bereiden op de toelatingstest die daarvoor geldt. De organisatie wil jongeren niet alleen economisch zelfstandig maken: ze brengt ook jongeren met verschillende religieuze achtergronden bij elkaar, waardoor het onderlinge begrip toeneemt.