zondag 14 mei 2023 om 09:30

2. Kerk
Uitgangscollecte: Binnenlands Diaconaat

De zangdienst van zondag 14 mei valt samen met
Moederdag, Memmedei, een dag waarop alle moeders in het zonnetje worden gezet. Een prachtig thema voor een zangdienst. We gaan veel zingen. Liederen kun je op verschillende manieren beleven, ieder heeft een eigen verhaal erbij. Een aantal gemeenteleden wil dit met u delen. Zo hebben we een dienst vol muziek en zang, uit verschillende bundels.

U bent hierbij van harte uitgenodigd.
Leny, Alie, Beitske

Collecte Kerk in Actie, Binnenlands Diaconaat, Kerk-zijn met en voor elkaar. Als kerken diaconaal betrokken zijn op hun wijk, verandert er niet alleen wat in de levens van mensen in de knel, maar ook in de geloofsgemeenschap zelf. Kerk in Actie begeleidt en ondersteunt kerken in heel Nederland bij hun taak om van betekenis te zijn in hun omgeving. Een mooi voorbeeld is Assen. Door het organiseren van diners en workshops gaat het diaconale initiatief ‘Assen bloeit’ armoede en eenzaamheid te lijf, en groeit ook de onderlinge verbinding.